Сайт вчителів інформатики міста Лубен Понеділок, 05.12.2016, 23:37
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Блог | Реєстрація | Вхід
» Меню сайту

» Календар
«  Січень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Головна » 2015 » Січень » 10 » Інтерактивні технології на уроках інформатики.
17:29
Інтерактивні технології на уроках інформатики.

В наш час освітяни багатьох країн докладають значних зусиль до перебудови процесів навчання задля підготовки учнів до життя у “суспільстві глобальної компетентності”, підґрунтям якого є інформація і технології. Адже стрімкий розвиток технологій спричиняє зміни і у змісті праці та методах її організації, що впливає на зміну кваліфікаційних вимог до рівня спеціалістів. Визначення компетенцій, яких потребує сучасне суспільство, спричинило модифікацію цілей та завдань, що постали перед освітою XXI століття. Значна роль у цьому процесі відведена навчальній дисципліні „інформатика”, оскільки вміння та навички, що формуються саме при вивченні інформатики, за сучасних умов носять загально навчальний, загально інтелектуальний характер і можуть бути перенесені на вивчення інших предметів з метою створення цілісного інформаційного простору знань учнів. Методична система навчання інформатики в умовах розвитку сучасних інформаційних комп'ютерних технологій (ІКТ) стає гнучкою та відкритою, що проявляється у сильному впливі контексту соціального, освітнього і технологічного плану на функціонування її елементів. Програмні ж засоби інформаційних технологій слід розглядати як засоби для опрацювання інформаційних моделей.

В процесі проектування навчальної діяльності по створенню комплексного інтелектуально-насиченого середовища, спрямованого на формування в учнів цілісної системно-інформаційної картини світу, особливу увагу слід приділяти:

- співвідношенню видів аналітичної діяльності учнів із засобами ІКТ в процесі

розгортання змістової частини певного курсу, змістової лінії чи теми;

- співвідношенню видів аналітичної діяльності учнів із засобами ІКТ в процесі

розгортання змістової частини певного курсу, змістової лінії чи теми; 3

- розробці системи завдань, спрямованих на формування в учнів навичок

мислення високого рівня з обов‘язковим забезпеченням відповідними критеріями оцінювання;

- ретельному та науково обґрунтованому добору методів, форм та засобів

навчання.

Таким чином, створення комплексного інтелектуально-насиченого навчального середовища (як моделі реального) включає, з одного боку, використання відповідного змісту, з іншого, адекватних (проблемних) методів навчання, що в повній мірі відповідає проектуванню методичної системи вивчення інформатики.

Основним результатом навчання є досягнення базових компетентностей учнів.

Інтерактивне (від англ. Inter – взаємний, akt – діяти) навчання можна визначити як діалогічне.

При інтерактивному навчанні відбувається постійна активна взаємодія всіх, хто залучений до процесу навчання. При цьому ролі вчителя та учня перебувають у певній рівновазі: обидва працюють для того, щоб навчатись, ділитись своїми знаннями, досягненнями, певним життєвим досвідом.

На заняттях інформатики, часто використовуються такі активні форми: заняття-дискусія, заняття-практикум, самостійна робота з виконання творчих завдань в невеликих групах. Інтерес у групі викликають ситуаційно-імітаційні форми і методи навчання, серед яких розрізняють ігрові (інсценування, ділові, рольові) та неігрові (аналіз конкретних ситуацій, круглий стіл, "мозковий штурм" та ін.).

Організація заняття - дискусії.

Сьогодні набувають популярності дискусійні форми занять, які,

виключаючи штучну поляризацію і психічно шкідливий наслідок негативних

ролей, сприяють засвоєнню знань, удосконалюють навички спілкування,

навчають переконливо й точно висловлювати свою думку. Дискусія має багато

різновидів, а саме — дебати, диспут та власне дискусія. Ми зупинимось на

диспуті. Це обговорення спільного питання, проблеми з метою правильного розв'язання. Диспут виникає внаслідок спілкування вчителя й учнів, один з

одним, у процесі розв'язання проблемної ситуації.

Механізм виникнення дискусії (диспуту)

Проблемна ситуація, що характеризує психологічний стан учнів, поряд з

інтелектуальними труднощами супроводжується підвищенням пізнавальної

активності й бажанням розібратися у проблемі.

Будь-яка дискусія (диспут) включає три складові:

1. Пізнавальна – включає знання про предмет, який викликає суперечку і

проблемну ситуацію, що виникла.

2. Операційно-комунікативна – означає вміння вести суперечку, відстоювати

свою точку зору, володіти способами здійснення логічної операції.

3. Емоційно-оціночна – включає емоційні переживання, потреби, цінності,

відносини, мотиви, оцінки.

Основні принципи організації уроку-диспуту

1. Учні заздалегідь розділені на групи (стверджувальна та заперечувальна

сторони, може бути й нейтральна сторона, але обов'язково слід обґрунтувати

таку позицію).

2. Команди-опоненти проводять між собою дискусію.

3. Після кожного уроку-диспуту команди змінюють свого лідера (капітана), щоб кожний учасник набув досвіду лідерства.

4. Кожен учасник команди обов'язково бере участь в уроці - диспуті, відстоюючи позицію своєї команди, для решти учнів, що не потрапили до жодної з команд, учитель ставить завдання, яке вони розв'язують протягом уроку. Основні правила уроку-диспуту

1. Теза уроку - диспуту визначається вчителем наперед і залежить від теми, що

вивчається за програмою.

2. Усі учні повинні записати тезу і самостійно або з допомогою вчителя

підготуватися до уроку. Підготовка проходить згідно з поділом учнів

3. Під час підготовки до уроку вчитель повинен дати учням список

рекомендованої літератури, а якщо учням важко її знайти, то зробити

ксерокопії головних фрагментів, розділів чи статей. Під час проведення

такого уроку необхідно виробити його регламент, адже це дозволить

виступати всім учням групи.

4. Обов'язково оформити у вигляді таблиці чи індивідуальних карток пам'ятку

«Як вести дискусію (диспут)».

Ситуаційно – імітаційні форми і методи навчання (ігрові і неігрові).

Серед ігрових методів навчання можна розглянути організацію такого

нестандартного уроку як урок –суд.

Ця форма співпраці використовується для вивчення протилежних поглядів у

формі справжнього суду.

Завдання уроку –суду :

- розвивати вміння аналізувати й узагальнювати явища та події згідно з

інтересами дітей;

- вести пошукову роботу відповідно до своїх захоплень;

- виробляти вміння відстоювати свою точку зору, поважаючи думку

опонента.

Основні принципи організації уроку-суду

- поділ класу на ролі за побажаннями самих учнів (суддя, секретар суду,

адвокат, прокурор, комп'ютер, свідки.

- обов'язкове «переобладнання» класу на судову залу; перевдягання учнів

згідно з обраною роллю

наявність двох сторін — обвинувачення та захисту.

включення в роботу всього класу через поставлені завдання .

З метою реалізації вищезазначених завдань та принципів в основі своєї діяльності я застосовую інтерактивні методи навчання інформатики, згідно яких слід дати учням не лише теоретичні знання, а й навчити їх думати, обговорювати, досліджувати та застосовувати предметний матеріал.

Отже, інтерактивні технології навчання на уроках інформатики сприяють ефективному розвитку в кожної особи інформатичних здібностей, розвитку логічного мислення, системи загальнолюдських цінностей та загальноприйнятих норм поведінки, як на уроках інформатики, так і в житті; розвитку здатності цінувати знання та вміння користуватися ними; усвідомленню особистої відповідальності та вмінню об'єднуватися з іншими членами колективу задля розв'язання спільної проблеми, розвитку здатності визнавати і поважати цінності іншої людини, формуванню навичок спілкування та співпраці з іншими членами групи, взаєморозуміння та взаємоповаги до кожного індивідуума, вихованню толерантності, співчуття, доброзичливості та піклування, почуття солідарності й рівності, формуванню вміння робити вільний та незалежний вибір, що ґрунтується на власних судженнях та аналізі дійсності, розумінні норм і порав поведінки. В умовах інтерактивного навчання на уроках інформатики забезпечуються формування в його учасників передусім таких інтелектуальних умінь, як аналіз, порівняння, виділення головного, а також критичне мислення та здатність приймати відповідальні рішення. У результаті організації навчальної діяльності із застосуванням інтерактивних технологій в учнів на уроках інформатики розвиваються й ускладнюються психічні процеси - сприйняття. Пам'ять, увага, уява тощо, виявляються такі мислительні операції як аналіз і синтез, абстракція й узагальнення, формуються воля й характер тощо. При використанні різноманітних видів творчої діяльності на уроках в учнів проявляється інтерес до предмета. Велика кількість різноманітних і доступних учням видів робіт, включених у зміст знань, де застосовуються інтерактивні технології, дає поживу для розуму, розвиває уяву, спостережливість, розширює кругозір, знайомить з важливими елементами професійної діяльності.

 

Переглядів: 469 | Додав: admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
» Архів записів

» Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Copyright MyCorp © 2016