Сайт вчителів інформатики міста Лубен П`ятниця, 22.09.2017, 21:37
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Блог | Реєстрація | Вхід
» Меню сайту

» Календар
«  Квітень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Головна » 2017 » Квітень » 2 » НАВЧАЛЬНІ ПРОЕКТИ Й ІНШІ ВИДИ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ
17:12
НАВЧАЛЬНІ ПРОЕКТИ Й ІНШІ ВИДИ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ

Підготувала Матвієнко Н.Л. (ЗШ №4)

«Проектна система вертає нас до життя, до практичної утилізації знання, до вміння прикладати наші знання до життя, бо вона викликає в учня процес ініціативи й дає йому можливість реально його оформити

Софія Русова

Система освіти покликана сприяти реалізації основних завдань соціально-економічного і культурного розвитку суспільства, так як школа готовить людину насамперед до активної діяльності у різних сферах економіки, культури та політичного життя суспільства.

Сучасне інформаційне суспільство ставить перед школою завдання підготовки випускників, здатних:

  • гнучко адаптуватися у змінних життєвих ситуаціях, самостійно набуваючи необхідних знань;
  • самостійно критично мислити;
  • грамотно працювати з інформацією;
  • бути комунікабельними;
  • самостійно працювати над розвитком особистої моральності, інтелекту, культурного рівня.

Для цього необхідні перш за все можливості залучити кожного учня в активний пізнавальний процес, причому не процес пасивного оволодіння знаннями, а активної пізнавальної діяльності кожного учня, застосування на практиці отриманих знань та чіткого усвідомлення де, яким чином і для яких цілей ці знання можуть бути застосовані. Це можливість працювати разом, у співробітництві при розв'язанні різноманітних проблем, виявляючи при цьому визначені комунікативні вміння, можливість вільного доступу до необхідної інформації з метою формування особистої незалежної, але аргументованої думки з тієї чи іншої проблеми, можливості її всебічного дослідження. Реалізація даної мети вимагає сучасних засобів навчання, різноманітних методичних та педагогічних систем та рішень.

Місце предмета інформатики та інформаційних технологій у навчальному процесі – особливе. З одного боку, до цих пір в сучасній школі існує думка, що інформатика не настільки важливий і пріоритетний предмет порівняно, наприклад, з математикою або українською мовою. З іншого боку, в реальній професійній діяльності сучасна людина дуже часто повинна володіти високим рівнем певних інформаційних умінь і навичок. З вище сказаного випливає головне завдання навчання інформатики в школі – сформувати у школяра загальні вміння і навички використання інформаційних технологій.

Формування інформаційних умінь і навичок у навчальному процесі відбувається ефективніше, якщо вчитель інформатики використовує педагогічні технології, тобто так будує свою діяльність, що всі його дії представлені у певній послідовності і передбачають досягнення прогнозованого результату.

Інформаційні технології мають допомагати учневі, особливо старших класів, при вивченні всіх предметів у школі при систематизації знань; при оформленні творчих, індивідуальних робіт, проектів і для отримання нових знань.

При такому підході бажано, щоб кожен сучасний вчитель володів необхідним рівнем використання інформаційно-комунікаційних технологій, був професійно компетентний.

Для формування загальних умінь і навичок оволодіння інформаційно-комунікаційних технологій учнями потрібно використовувати не тільки традиційний, пояснювально-ілюстративний метод, але і технології особистісно-орієнтованого та розвивального навчання. Використовувати метод проектів, проблемне навчання, диференційований підхід. При тому, що інформаційні технології в, широкому сенсі, не є педагогічними технологіями, в навчальному процесі сучасної школи вони повинні використовуватися в першу чергу як технології, що дозволяють школяреві систематизувати, інтегрувати і застосовувати отримані в школі знання. 

Проекти виконуються при вивченні майже всіх тем з інформатики та інформаційних технологій. Проекти виконуються у відповідних середовищах, які використовуються в якості комп'ютерних інструментальних засобів інформаційного моделювання. Знання та вміння, отримані при вивченні курсу, стануть арсеналом мистецтва моделювання в широкому сенсі цього слова.

У процесі викладання предмета інформатика та ІКТ в школі учні при вивченні різних тем не завжди можуть самостійно вирішувати поставлені перед ними завдання, моделювати інформаційні процеси і застосовувати отримані знання на практиці. У них не виходить належно аналізувати і відбирати необхідну інформацію, перетворювати її і представляти перед аудиторією, тобто не досить розвинені інформаційна та комунікативна компетентності. 

Методичні коментарі

Система використання методу проектів на уроці інформатики та ІКТ.

1 етап − даються базові теоретичні знання, націлені на загальне розуміння.

2 етап − проведення практичних занять, зміст яких відповідає підсумковій системі знань і умінь учнів з базового курсу інформатика.

3 етап − виконання проектів, спрямованих на застосування отриманих знань у нетрадиційних ситуаціях.

 

Метод проектів завжди передбачає вирішення якоїсь проблеми, але вирішення багатьох завдань на уроках інформатики важко назвати проблемними. Учні, виконуючи завдання, вирішують не проблему, а виконують певні алгоритми дій, вправи. Виходить, що завдання одне (припустимо, виконання малюнка), а варіанти його вирішення залежать від особливостей мислення, бачення світу, міри інформаційної компетентності учня, використання сукупності різних методів і засобів навчання, інтеграції знань і вмінь з різних галузей науки, техніки, технології, творчих областей.

Саме тому на уроках інформатики корисно застосовувати елементи проектної діяльності. Не звичне вирішення завдань, а виконання творчих проектів, де оформлення, спосіб реалізації залежать від учня і його можливостей.

Вибір методу проектів як доповнення до традиційної форми навчання спрямований перш за все на повторення і закріплення вивченого матеріалу.

Підбиваючи підсумок, хочу навести слова Віталія Біанки: «Щоб дитина творила – треба її навчити:

  • бути цікавою і допитливою, дивуватися всьому, ніби бачиш усе вперше;
  • навчити бачити із закритими очима (як обличчя своєї матері), оскільки джерело художньої творчості – пам'ять;
  • навчити мріяти;
  • навчити володіти технікою створення “довершеного витвору”.

 

Переглядів: 22 | Додав: admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
» Архів записів

» Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Copyright MyCorp © 2017