Сайт вчителів інформатики міста Лубен Понеділок, 05.12.2016, 23:38
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Блог | Реєстрація | Вхід
» Меню сайту

» Календар
«  Червень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Головна » 2011 » Червень » 23 » ПРОЕКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ
17:30
ПРОЕКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ

ПРОЕКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ

У Стратегії модернізації освіти відзначається, що важливими цілями освіти стали:

  • розвиток в учнів самостійності і здатності до самоорганізації;

  • формування високого рівня правової культури;

  • розвиток здатності до творчої діяльності, співпраці;

  • толерантність, терпимість до чужої думки; вміння вести діалог, шукати і знаходити змістовні компроміси.

У новій освітній парадигмі учень стає суб'єктом пізнавальної діяльності, а не об'єктом педагогічного впливу. Це обумовлює необхідність організації освітнього процесу, спрямованого на пошук і розвиток задатків, здібностей, закладених природою в кожному учневі. Результатом роботи вчителя стає активна, творча діяльність учня, далека від простої репродукції.

Орієнтуючись на глобальні цілі системи освіти і з огляду на специфіку предметів що я викладаю, а це «Інформатика» та «Інформаційні технології», визначаю мету: підготувати випускників, що володіють сучасними технологіями і в силу цього здатних адаптуватися до швидко мінливого світу.

Виходячи з цієї мети, ставлю перед собою завдання:

  • допомогти учням освоїти такі прийоми, які дозволять розширювати отримані знання самостійно, тобто навчити оперативно здійснювати пошук інформації, виробляти її структуризацію, знаходити оптимальний алгоритм обробки;

  • сприяти розвитку творчого потенціалу учнів;

  • створити умови для формування в учнів адекватної самооцінки;

  • сприяти формуванню комунікабельності, вміння працювати в команді.

Поставлені завдання реалізую на всіх щаблях освітнього процесу, вибудовуючи свою діяльність у рамках освітніх програм, в яких визначені цілі, завдання, зміст навчання, програмне, методичне та технічне забезпечення, принципи використання програм і критерії оцінки їх ефективності.

Реалізація цих програм неможлива без використання ефективних педагогічних технологій. Для мене такими технологіями стали проектна технологія, технологія різнорівневого навчання і технологія колективних засобів навчання.

Їх поєднання дозволяє сформувати наступні компетенції для учня:

  • інформаційну – здатність грамотно виконувати дії з інформацією;

  • комунікативну – здатність вступати в спілкування з метою бути зрозумілим;

  • соціальну – здатність діяти в соціумі з урахуванням позицій інших людей;

  • предметну – здатність застосовувати отримані знання на практиці.

У своїй діяльності провідну роль відводжу проектній технології, припускаючи, що, якщо метод проектів застосовувати спланованою і постійної складовою частиною освітнього процесу, то будуть створені умови для:

  • формування і розвитку внутрішньої мотивації учнів до більш якісного оволодіння загальною комп'ютерною грамотністю;

  • підвищення розумової активності учнів і придбання навичок логічного мислення з проблем, пов'язаних з реальним життям;

  • мовного розвитку учнів, вдосконалення комунікативної компетенції в цілому;

  • розвитку індивідуальних особливостей учнів, їх самостійності, потреби в самоосвіті;

  • зміни ролі вчителя в освітньому середовищі;

  • більш результативного вирішення завдань освіти, розвитку та виховання особистості учня.

Застосування принципів проектної діяльності на уроках інформатики та в позаурочний час продиктовано особливістю предмета. Саме через виконання практичних проектів йде засвоєння теоретичних знань.

Будь-яка творчість – це похідна від часу і мислення! Підвищення мотивації до навчання учня з шкільних дисциплін – основне завдання сучасної освіти. Якщо дитині цікаво на уроці, він сам прагне до пізнання нового, і вчителю залишається тільки правильно направляти і коректувати цей шлях.

Метод проектів завжди орієнтований на самостійну діяльність учнів – індивідуальну, парну, групову, яку учні виконують протягом певного відрізка часу. Метод проектів припускає рішення якоїсь проблеми. А рішення проблеми передбачає, з одного боку, використання сукупності різноманітних методів і засобів навчання, а з іншого – необхідність інтегрування знань і вмінь з різних сфер науки, техніки, технології, творчих областей. Результати виконаних проектів повинні бути, що називається, «відчутними»: якщо це теоретична проблема – конкретне її рішення, якщо практична – конкретний результат, готовий до впровадження.

Вибір тематики проектної діяльності учнів може бути різним. В одних випадках тематика проектів, особливо призначених для позаурочної діяльності, може бути запропонована і самими учнями, які, природно, орієнтуються при цьому на власні інтереси, не тільки чисто пізнавальні, а й творчі, прикладні. В інших – вчителі визначають тематику з урахуванням навчальної ситуації зі свого предмета, природних професійних інтересів, інтересів і здібностей учнів.

Проектний метод використовується як творча, індивідуальна (групова) діяльність учнів протягом уроку, тижня, місяця чи року. Така робота формує навички самоосвіти учнів і складається з кількох етапів:

  • підготовчий, пов'язаний з підготовкою проблеми, розробкою декількох варіантів і вибору одного з них;

  • дослідний етап (розбиття проекту на частини, аналіз складових частин) реалізація проекту;

  • захист проекту (обговорення проекту та процесу діяльності учнів).

Джерелами даних для роботи над проектом можуть бути:

  • ресурси Інтернет для шкіл, які підключені до мережі, за допомогою якої учні також навчаються правильно формувати запити по пошуку даних, обробляти отриману інформацію;

  • допоміжна література (статті з журналів, газет, науково-технічна література);

  • лекційний і практичний матеріал уроків.

Розглянемо реалізацію цієї технології на уроках на прикладах конкретних тем.

На першому уроці теми "Основи веб-дизайну" при постановці цілей і актуалізації вивчення даної теми учням оголошується, що результатом вивчення цієї теми стане створення і захист індивідуальних проектів – електронних підручників, створених за будь-якої теми навчального характеру, обраної самими учнями, виходячи з їхніх інтересів та вимог до даної роботи. На перших уроках розповідається про етапи створення web сторінки, які вони повинні пройти для створення своїх проектів. Можна помітити, що на наступних уроках процес вивченні нового матеріалу та отриманні нових умінь відбувається з великим інтересом і активністю, тому що учням належить застосувати все це при реалізації власного продукту. У процесі вивчення даного розділу вчитель контролює, координує та оцінює проміжні етапи роботи над проектом (структура підручника, зміст сторінок, кольорове сприйняття, авторське право тощо).

При захисті учні розповідають про причини та актуальності обраної теми, доводять правильність обраної структури, її оригінальність, описують проблеми, що виникли при створенні проекту, та шляхи їх реалізації, представляють створений електронний підручник. Вислуховуються думки та рекомендації однокласників, учителів. Виставляється оцінка. Учні тим самим здобувають не тільки необхідні знання, вміння та навички з даної теми, а й можливість самостійно пройти всі етапи і створити свій індивідуальний електронний підручник.

До Вашої уваги електронні підручники учнів. (Приклади електронних підручників, створених учнями різних років випуску)

Створення презентацій – ще один яскравий приклад застосування технології методу проектів в курсі ІТ.

На першому уроці учнів знайомлять з етапами створення презентацій (від планування до захисту). До моменту реалізації проекту на комп'ютері в учнів повинен бути зібраний весь необхідний матеріал у вигляді окремої папки на комп'ютері, де містяться графічні, музичні, відео та текстові матеріали майбутньої презентації. Описана основна ідея презентації, етапи планування, вид навігації. Вчителем контролюється і координується робота над проектами, оцінюються проміжні результати. Основний акцент поставлено на творчий підхід, створення єдиного стилю проекту, а також простоту навігації. Вивчення теми завершує захист проектів.

Не менш важливим етапом є оцінювання.

1. Практична значимість проекту означає, чи може проект бути застосований в подальшому, на уроках в інших класах та на інших предметах, чим більше сфера застосування – тим більше балів.

2. Оформлення проекту – зручний інтерфейс проекту для користувача, чи є інструкції до використання проекту; чи передбачено захист оцінок від несанкціонованого доступу;

3. Презентація проекту – тут оцінюється виступ авторів: наскільки повно і доступно представлений проект, викладені цілі, область застосування, етапи виконання проекту; дотриманий регламент виступу: не більше 5-7 хвилин.

На завершення хотілося б відзначити, що метод проектів сприяє розвитку основних компетенцій: інформаційних, комунікативних, навчально-пізнавальних. Будучи одним з основних методів навчання учнів, він розвиває творчі здібності учнів і дає можливість для самовираження.

Кажуть, що учень, прослухавши вчителя, запам'ятовує менше однієї третини інформації, а застосування проектної діяльності на уроках дозволяє учням повноцінно осмислити і засвоїти навчальний матеріал, формує самостійність та ініціативність школярів.

Переглядів: 4112 | Додав: admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
» Архів записів

» Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Copyright MyCorp © 2016