Сайт вчителів інформатики міста Лубен Понеділок, 05.12.2016, 23:37
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Блог | Реєстрація | Вхід
» Меню сайту

» Календар
«  Серпень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Головна » 2015 » Серпень » 28 » Творчі завдання на уроках інформатики у 5 класі
20:16
Творчі завдання на уроках інформатики у 5 класі

Доповідь підготувала Компанієць Віра Петрівна, учитель інформатики ЗШ №7

Інформатику неможливо вивчити, запам'ятати без усвідомлення і виділення взаємозв'язків, без формування операцій логічного мислення. 
Один з методів, що сприяють усвідомленню матеріалу, - його образне уявлення. Більшість дітей  середнього шкільного віку добре сприймають інформацію, яка представлена ​​у вигляді цікавого сюжету: оповідання, казки, фантастичної  розповіді.   Також їм подобається складати самим, причому творча фантазія дітей дуже плідна. 

Тому  при  вивченні першої теми  курсу 5 класу є прості для розвитку  творчості дітей. Головні герої  їх творів - поняття інформатики, з якими вони познайомилися до цього часу. Характери обраних персонажів повин-ні відповідати змісту описуваного поняття (наприклад для ІНФОРМАЦІЇ  швидше за все будуть характерні  достовірність, доступність, послідовність, … для Вірусу - злостивість, ворожість і т.д). Найчастіше діти вибирають найбільш близький або улюблений ними жанр - казку, а також пригоди чи детективну історію.                                                                                              Не менш  цікавою формою творчої роботи учнів є складання і відгадування ребусів. І  учні 5 класу отримують  задоволення як від процесу  розгадування так  і від процесу його створення. Розгадування або складання ребуса - це така діяльність, яка мотивується не результатами: діти отримують задоволення від самого процесу роботи. А це важлива умова формування повноцінної навчальної діяльності.       На  дному  етапі  цікавим є турнір  між  групами, які створюють ребуси одна для другої.                                                Після закінчення вивчення теми графічний редактор учням пропонується домашнє завдання, реалізація якого на комп'ютері буде на наступному уроці: намалюйте будь-яку казку з її головними героями. При аналізі робіт, виконаних учнями, враховується не тільки "впізнаваність" цієї казки, але то якими засобами графічного редактора користувався учень для досягнення своєї мети: чи застосовувалися такі інструменти як еліпс, прямокутник, відрізок, ламана або учень малював тільки олівцем; чи використовувалася заливка деяких фрагментів зображення і який спектр кольорів; яка частина робочого аркуша використовувалася для побудови зображення та ін. Причому свою думку  висловлюють  учні, а також оцінюють за напред встановленими критеріями, переглянуту  роботу. 

Для  формування готовності діяльності учнів у нестандартних (нових) умовах пропонується завдання, на реалізацію якої дітям відводиться два уроки: оформити вітальну листівку  до свята (Нового Року, 8 березня, Дня Святого Валентина, Дню народження …).  Завдання формує або  вчитель, або  діти ставлять задачу  один  одному. Такі завдання  дають  можливість зрозуміти, як добре учні засвоїли матеріал. Іншими словами чи можуть вони грамотно і красиво розташувати на сторінці малюнок та внести текст  чи готові виконати  завдання на  задану  тему. 

Доволі  цікавою формою творчої домашньої діяльності учнів є складання кросвордівРобота зі складання кросворду забезпечує максималь-ну складність при мінімальній структурі, причому за внутрішнім змістом це дуже серйозна робота, а за зовнішньою формою дуже нагадує гру - найбільш близьку і приємну діяльність учнів. Така діяльність вважаю дуже важливою для запам'ятовування понять і термінів інформатики, причому при аналізі складених кросвордів особлива увага приділяється чіткості визначення, правильному підбору  поняття до визначеного слова. Розглядаються різні види кросвордів, але в 5 класі доцільніше давати  кросорди  з  ключовим словом. Доцільно  кращі із  складених  кросвордів розгадати  разом.

Не менш  захоплююча і дидактична гра «Інформаційний  футбол».  Умовно  розділяємо групу  на дві команди і «футболимо»  запитання  одна одній.  Цікаво  оговорити умови: запитання конкретному адресату,  запитання команді чи на  вибір супротивника. Така гра доцільна  в кінці  теми і дає  можливість повторити основні  складові навчального  матеріалу, проявити уважність, допитливість і звичайно  дає можливість  навчити   учня правильно   поставити запитання, зрозуміти  його і дати   відповідь.

При  вивченні теми «Компютерні  презентації»  творчі завдання повинні  бути  присутні обов’язково. Це і презентація себе,   свого захоплення, своєї  родини, друзів…. Також  при вивченні цієї  теми  доцільно  підібрати  цікавий проект,  який  відповідає віковим особливостям, інтересам та  здібностям даної  групи. Робота над проектом, робота в групі формує  уміння  працювати в колективі, нести  відповідальність за певну  частину  спільної  справи.  І звичайно  правильно  підібраний  варіант  захисту проекту дає  можливість  кожному стати  тією  частинкою  колективу, від  якої  залежить успіх. Діти дуже люлять  уроки  роботи над проектом і захисту  їх.

Слід відзначити, що організовуючи застосовання різних форм творчої роботи учнів, дає мені можливість використовувати результати дитячої творчості при навчанні "наступного" покоління, причому автори робіт знають про це, а іноді й самі виступають перед іншими, наприклад  на день науки чи  інформатики в школі, а також особливо   однолітками із  другої  групи. Для школярів це перехід в позицію дорослого який дає великий стимул до пізнання, адже в цьому випадку учень навчається не тому, що так хочуть дорослі, а тому що це потрібно йому самому, щоб навчити когось іншого, поділитись  своїми досягненнями   
 

 

 

Переглядів: 270 | Додав: admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
» Архів записів

» Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Copyright MyCorp © 2016