Сайт вчителів інформатики міста Лубен П`ятниця, 23.06.2017, 04:30
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Блог | Реєстрація | Вхід
» Меню сайту

» Календар
«  Січень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Головна » 2017 » Січень » 17 » Використання Google-технологій у діяльності вчителя
13:04
Використання Google-технологій у діяльності вчителя

Доповідь підготувала Кириченко Вікторія Миколаївна (ЗОШ №1)

На сучасному етапі розвитку інформаційного суспільства дедалі більше уваги приділяється такому поняттю як «інформація». Що в свою чергу вимагає від кожного з нас підвищення рівня інформаційної культури, вміння швидко отримувати та опрацьовувати інформацію. Крім того досить важливе значення на сьогоднішній день як в повсякденному житті, так і в сучасній освіті мають соціальні мережі та соціальні сервіси. Дослідження, показують, що: 90% учнів мають комп’ютер; 99% учнів є власниками мобільних телефонів; 85% учнів користуються електронною поштою, 28% - читають блоги, 44% - користуються соціальними мережами, 20% - створюють власні веб-сторінки Що в свою чергу вимагає перегляду вимог як до методів і форм організації навчання, так і до ролі вчителя та його професійної підготовки.

Серед соціальних сервісів особливу увагу слід віднести Google сервісам. Використання даних сервісів у навчальному процесі надає наступні переваги:

  •  Щоб використовувати сервіси Google немає необхідності купувати операційну систему Windows. Щоб розпочати використання сервісів достатньо підключення до Інтернету, браузера та будь-якої вільно розповсюджуваної операційної системи або мобільного пристрою.
  • Доступ до матеріалів можна отримати як з школи, так і з дому.
  • Спільна робота зі учнями в режимі Online.
  • Можливість інтерактивної перевірки виконання роботи.
  • Стеження за ходом роботи без потреби відволікати від неї учня.

Для того, щоб активно користуватися сервісами Google варто створити свій профіль  на сайті https://www.google.com.ua/, приєднатися до групи за інтересами або створити свою групу. Групи Google дають можливість відкритого спілкування та співпраці для всіх її учасників. У налаштуваннях доступу до групи адміністратор (власник групи) визначає:  хто має право переглядати матеріали,  хто має право переглядати список учасників, хто має право приєднатися до групи і в який спосіб,  хто може створювати і редагувати сторінки, хто може завантажувати файли,  хто може відправляти повідомлення, хто може запрошувати нових учасників.

Використання Google-груп дає вчителеві можливість швидкого викладення в групі домашніх завдань, електронних підручників, конспектів, завдань на практичні та лабораторні заняття; координувати навчальну діяльність учнів під час роботи над проектами; викладати результати навчальної діяльності учнів (творчих завдань, рефератів, індивідуальних навчально-дослідницьких завдань тощо) на власних сторінках у групі та організовувати їх обговорення.

До переваг використання Інтернет-сервісів у навчальному процесі можна віднести і  використання сервісів Google, що не передбачає додаткових витрат на комп’ютерну техніку (крім плати за трафік), доступ забезпечується з будь-яких пристроїв (комп’ютер, ноутбук, нетбук, планшет, мобільний телефон та ін..); доступність (дім, школа, будь-яке місце, де є доступ до wi-fi); можливість роботи в режимі on-line (вчитель має змогу контролювати процес виконання завдання як групою так і кожною дитиною окремо).

Google Диск - єдиний простір для зберігання файлів і роботи з ними. Він дозволяє працювати над документами одночасно з іншими. Досить зручно в сервісі Google Диск створювати документи, презентації, таблиці, але для оцінювання та контролю самостійної роботи учні, найкращим варіантом буде використання форм. Зайшовши на свою сторінку в сервісі https://drive.google.com/?tab=wo&authuser=0#my-drive і в закладці «Створити» вибравши додаток «Форма», наповнивши відповідним матеріалом (наприклад, тестовим), отримаємо форму для он-лайн перевірки знань учнів.

Зручність використання даної форми полягає в тому, що вчитель може переглянути відповіді учнів поіменно із зазначенням дати і часу, коли дана форма опрацьовувалася. На сучасному етапі запровадження ІКТ з використанням комп'ютерних мереж і онлайнових засобів, навчальні заклади отримали можливість подавати нову інформацію, задовольняючи індивідуальні потреби кожного суб’єкта навчального процесу. Ефективність такого навчання залежить від вмілої організації вчителем навчального процесу як на заняттях, так і в позаурочний час. Разом з тим від того, як кожний учень уміє самостійно працювати, опановуючи необхідну інформацію, залежить рівень його навчальних досягнень.

Серед можливостей використання інформаційних технологій у процесі навчання виокремлюють:

  • прямий і зворотний зв'язок між користувачами ІКТ;
  • архівне зберігання великих обсягів інформації з можливостями їх передачі;
  • можливість проведення віртуального експерименту;
  • обробка та аналіз результатів експерименту та висновків, що з них випливають;
  • автоматичне реферування і анотування матеріалів;
  • можливість оцінки і контролю рівня опанування навчальною інформацією.

Реалізація перерахованих можливостей ІКТ у педагогічній сфері діяльності  дозволяє визначити такі види діяльності, до яких можна залучити учнів під час навчання: збір, зберігання, обробка інформації про досліджувані об'єкти; передача інформації її інтерпретація та подання в різній формі; взаємодія користувача з програмною системою, що припускає обмін текстовими запитами і відповідями; автоматизований контроль результатів знань, тестування тощо.

Зазначені види діяльності засновані на інформаційній взаємодії між учнями, вчителями і засобами інформаційних та комунікаційних технологій, спрямованих на досягнення навчальних цілей і досягнення запланованого засвоєння навчальної інформації.

Можливості і ресурси Інтернет, які можуть бути використані вчителем в своїй роботі із навчання школярів основних теоретичних знань, включають:

  • WWW (всесвітня павутина);
  • E-mail (електронна пошта);
  • телеконференції.

Сервери всесвітньої павутини можуть бути корисними:

- вчителю для пошуку додаткової і оновленої інформації до уроків в процесі підготовки;

- учням для пошуку інформації в процесі підготовки різного роду творчих робіт (доповідей, рефератів, ділових ігор, учбових конференцій тощо);

- в процесі роботи у WWW і вчитель і учень зіштовхуються із проблемою пошуку потрібної інформації. В цьому їм можуть допомогти особливі пошукові сервери. Але, в наш час в секторі WWW ще вкрай мало сайтів, що спеціалізуються на шкільній освіті.

Електронна пошта може бути використана:

- вчителем для обміну навчально-методичною інформацією із своїми колегами, методистами, провідними вченими із різних регіонів країни;

- учнями для обміну навчальними творчими роботами із своїми однолітками із інших шкіл, регіонів країни чи зарубіжжя;

- вчителями і учнями для взаємного обміну інформацією в процесі реалізації завдань дистанційного навчання і реалізації телекомунікаційних проектів.

Телеконференції можуть бути корисними:

- вчителям при обговоренні в режимі on-line найбільш актуальних питань змісту і методів навчання географії, інших важливих і цікавих проблем;

- учням при участі в різного роду навчальних і пізнавальних телекомунікаційних проектах.

Величезну користь в навчанні учнів приносять пошукові системи «Вікіпедія», «БобрДобр», які мають багато інформації, що широко використовується аудиторією для складання конспектів, рефератів, повідомлень і опрацювання домашнього завдання в цілому.

При використанні Інтернет-ресурсів на уроках видно, що підвищується інформаційна культура учнів, розвивається прагнення використовувати Всесвітню павутину для самоосвіти. Ресурси дозволяють використовувати більш широку інформацію, ніж та, яка була подана на уроці, тому використання сайту забезпечує оперативність поповнення навчального матеріалу новими відомостями, що з’являються в наукових журналах та інших спеціалізованих джерелах.

       Соціальні мережі можуть стати повноцінною освітнім середовищем, де кожен бажаючий може провести час, не просто переглядаючи сторінки друзів, а й отримати масу знань у зручний для себе час.

 

Список використаних джерел

  1. Гершунский Б. С. Компьютеризация в сфере образования: Проблемы и перспективы / Гершунский Б.С. – М. : Педагогика, 1987. – 264 с.
  2. Гриценко В. І. Суспільство в інформаційну епоху: реалії і перспективи розвитку В. І. Гриценко // Вісник НАН України. — 2005. — N 6. — С. 28-32.
  3. Жалдак М.І. Комп’ютерно-орієнтовані засоби навчання математики, фізики, інформатики / Жалдак М.І., Лапінський В.В., Шут М.І. – Київ: Дініт, 2004.
  4. Носенко Т.І. Використання соціального сервісу Google групи в навчально-педагогічній діяльності/ Т.І. Носенко// Інформаційні технології в освіті.- №6.- 2010.- С. 97-100
  5. Продукты Google [Електронний ресурс] // – Режим дост.: http://www.google.com.ua/intl/ru/about/products/ – Заголовок з екрана.
  6. Слободяник О.В. Використання Google сервісів для контролю самостійної роботи учнів // Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико−математичної і технологічної освіти. − Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В.Винниченка, 2014.− Вип. 6- Ч.2. – 142с.- С.28-34
Переглядів: 117 | Додав: admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
» Архів записів

» Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Copyright MyCorp © 2017