Сайт вчителів інформатики міста Лубен Неділя, 27.05.2018, 04:35
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Блог | Реєстрація | Вхід
» Меню сайту

» Календар
«  Квітень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Головна » 2018 » Квітень » 13 » Використання наскрізних змістовних ліній у завданнях з інформатики
11:20
Використання наскрізних змістовних ліній у завданнях з інформатики

Доповідь підготувала учитель Лубенської ЗОШ №1 Неділя Н.М.

Наскрізні змістові лінії є соціально значущими надпредметними темами, які допомагають формувати в учнів уявлення про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання в різних ситуаціях. Вони є засобом інтеграції ключових і предметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів.

Відповідно до закону України «Про освіту», метою повної загальної середньої освіти є всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.

Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності:

- вільне володіння державною мовою;

- здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;

- математична компетентність;

- компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;

- інноваційність;

- екологічна компетентність;

- інформаційно-комунікаційна компетентність;

- навчання впродовж життя;

- громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;

 - культурна компетентність;

- підприємливість та фінансова грамотність;

- інші компетентності, передбачені стандартом освіти.

Особливості запровадження наскрізних змістових ліній: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність».

Проблематика наскрізної лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» реалізується в курсі інформатики, насамперед, через завдання з реальними даними наприклад у 5-му класі в темі “Складові комп’ютерів та їх призначення.” творче домашнє завдання “Як утилізують різні складові комп’ютерів?” аналіз цих даних сприяє розвитку бережливого ставлення до навколишнього середовища, екології, формуванню критичного мислення, вміння вирішувати проблеми, критично оцінювати перспективи розвитку навколишнього середовища і людини.

Завданням наскрізної лінії «Здоров'я і безпека» є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище. Наскрізна лінія «Здоров'я і безпека» в курсі реалізується через завдання з реальними даними про безпеку і охорону здоров’я (завдання, пов’язані з середовищем дорожнього руху, рухом пішоходів і транспортних засобів, відсотковими обчисленнями і графіками, що стосуються чинників ризику). Варто звернути увагу на проблеми, пов’язані із ризиками для життя і здоров’я при вивченні алгоритмів і програм (скласти алгоритм переходу дороги, реалізувати його в середовищі програмування).

Наскрізна лінія «Підприємливість і фінансова грамотність» націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння учнями практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо). Ця наскрізна лінія пов'язана з розв'язуванням практичних задач щодо планування господарської діяльності та реальної оцінки власних можливостей, складання сімейного бюджету, формування економного ставлення до природних ресурсів. Вона реалізується під час вивчення тем текстових і табличних процесорів(скласти таблицю “Мій бюджет на тиждень: дохід, витрати”).

Реалізація наскрізної лінії «Громадянська відповідальність» сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства. Ця наскрізна лінія освоюється в основному через колективну діяльність (дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо), яка поєднує інформатику з іншими навчальними предметами і розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок. Реалізується через розв’язування сюжетних задач соціального змісту; розкриття здобутків вітчизняної науки та висвітлення внеску українських науковців у розвиток природничих наук; ефективну співпрацю з іншими над реалізацією різноманітних проектів; роботу в групах та партнерські технології; вільне висловлювання власної думки, прийняття спільного рішення; створення атмосфери відкритості, вільного вибору, толерантного ставлення, поваги, рівності, свободи, справедливості.

Приклади задач:

У 5 класі до теми “Опрацювання текстових даних” пропоную завдання поваріантно:

Розробити інформаційні плакати на одну з тем: «Рослини України, що зникають», «Тварини України, що зникають», «Утилізація технологічних пристроїв та її значення в збереженні довкілля».

Це комплексне завдання, яке можна віднести не тільки у сферу екології, але і у сферу громадянської відповідальності. Під час його виконання учень використовує знання, набуті у попередній темі «Мережеві технології та Інтернет» та розвиває практичні навички редагування тексту, додавання зображень із файлу та їх форматування.

У 6 класі до теми «Комп’ютерні презентації»:

Які, на Вашу думку, 5 екологічних проблем є найгострішими на даний момент в Україні? Розробіть презентацію, у якій висвітліть кожну з них. Всю необхідну інформацію можна знайти у Інтернеті.

Вимоги до презентаиії:

  1.        Презентація повинна містити не менше 8-ми 9-ти слайдів.
  2.        До кожного з них має бути використаний ефект переходу і налаштовані часові параметри до них.

Таке завдання також можна віднести як у сферу екології, так і у сферу громадянської відповідальності.

До задач для розвитку громадянської відповідальності:  

Уявіть собі, що у вашу школу приїхали на екскурсію шестикласники з іншої крани. Вам дали завдання розробити презентацію на тему «Народні символи України» («Визначні місця України») . У презентацію потрібно включити 5-6 символів з інформацією про те. чому вони вважаються народними символами (легенда, приказка чи історія).

Вимоги до презентації:

  1.        Презентація повинна містити не менше 8-ми 9-ти слайдів.
  2.        До кожного з них має бути використаний ефект переходу і налаштовані часові параметри так. щоб для переходу на наступний слайд клацати мишкою чи іншою клавішою було не потрібно.
  3.        До об'єктів презентації використати ефекти анімації та налаштувати їх часові параметри.

Для 5, 7, 8, 9 класів:

Кожен автомобіль викидає в атмосферу в 3 рази більше забруднюючих речовин в порівнянні зі своєю власною масою.

Знайдіть необхідну інформацію та складіть програму для обчислення кількості забруднюючих речовин які викидають в атмосферу такі машини як Smart Fortwo (750 кг), ВАЗ 2101 (955 кг), Hyundai HD35 (3,5 т.)?

(Знайдіть необхідну' інформацію та обчисліть, використовуючи табличний процесор, яку кількість забруднюючих речовин викидають в атмосферу такі машини як

Smart Fortwo (750 кг), ВАЗ 2101 (955 кг), Hyundai HD35 (3,5 т.).

Дані про масу автомобілей вчитель не подає.

Це комплексна задача, яка включає пошук інформації в інтернеті (для 5 класу) та самі обчислення (5 клас проводить обчислення у зошиті). Її можна використати, на початку вивчення програмування (8 клас), при повторенні програмування (9 клас), вивчаючи табличний процесорі (7 клас).

Якщо сучасний вчитель інформатики у процесі навчання шкільного курсу акцентує увагу учнів на зв’язок інформатики з життям, то він викликає у дітей інтерес до навчання, досягає формування таких важливих рис характеру як послідовність у роботі, наполегливість, акуратність, увага, критичне ставлення до своєї роботи й роботи своїх товаришів, кмітливість, чесність, колективізм, любов до праці, культуру письма й усної мови.

Використані джерела:

  • https://mon.gov.ua/ua/tag/nova-ukrainska-shkola
  • http://clipart-library.com/classroom-cliparts.html
  • Громадянська відповідальність: 80 вправ для формування громадянської та соціальної компетентностей під час вивчення різних шкільних предметів. 5-9 клас. Посібник для вчителя / Рафальська М., Боярчук О., Герасим Н. та ін. – Київ, 2017.
Переглядів: 9 | Додав: admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
» Архів записів

» Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Copyright MyCorp © 2018